Alfabet dla dzieci, polski
Firma: pmq-software.com Wielkość: 49.10 MB Wersja: 1.05 Rodzaj aplikacji: iPad |
Opis
Zawierający gry i zabawy literowe dla dzieci w wieku od 3 do 7 lat Alfabet dla dzieci to program opracowany przez jednego z najlepszych producentów oprogramowania edukacyjnego.
Oprogramowanie zawiera 8 gier:
1.Alfabet
2.Wielkie litery
3.Małe litery
4.Znajdź kartę
5.Budowanie słów
6.Litery w słowie
7.Pexeso
8.Jaką głoskę słyszysz na końcu słowa?
Opis programu:
1)ALFABET
Prosty wykaz liter alfabetu, pozwalający dziecku zapoznać się z nazwami i wyglądem liter.
2)WIELKIE LITERY
Dziecko poznaje wielkie litery w słowach, np. O w słowie OGIEŃ, A w słowie AUTO.
Litery wyświetlane są wraz z odpowiednimi obrazkami w kolejności losowej.
Gra zawiera w sumie 135 obrazków, po 5 na każdą literę.
3)MAŁE LITERY
Jest to gra podobna do przedstawionej w pkt. 2, ale dotyczy małych liter.
4)ZNAJDŹ KARTĘ
Gracz musi wskazać obrazek, który zaczyna się na daną literę.
Przykładowo pojawia się litera K, a pod nią 3 obrazki – czekolada, prezent i kucharz. Program odczytuje literę i nazywa ilustracje, co stanowi dla dziecka pewne ułatwienie. Jeżeli dziecko kliknie niewłaściwy obrazek, usłyszy „Błąd, to było C jak czekolada”. Wybór właściwego obrazka potwierdzany jest słowami „K jak kucharz” i mały przedszkolak zostaje pochwalony.
5)BUDOWANIE SŁÓW
W tej grze dziecko otacza fragmenty obrazka, po czym powstaje słowo. Obrazek jest ukryty za zasłoną i odkrywa się stopniowo z każdą kolejną literą. Po zaznaczeniu wszystkich literek powstałe słowo zostaje odczytane i ukazuje się cała ilustracja.
6)LITERY W SŁOWIE
Celem gry jest znalezienie liter w słowie. Gdy na przykład wyświetla się słowo KUCHARZ, dziecko musi znaleźć literkę R. Jeśli gracz kliknie na niewłaściwą literę, zostaje ona odczytana i system zachęca gracza do dalszych prób. Przy prawidłowym wyborze program pochwali dziecko, po czym poda kolejne słowo. Wybranie za pierwszym razem właściwego słowa nagradzane jest gwiazdką. Za 8 gwiazdek gracz otrzymuje niespodziankę.
7)PEXESO
Na podstawie leży 20 karteczek. Jest to wersja gry Pexeso („pamięciaki”), w której należy dopasować literę do obrazka (A + AUTO, C + CEBULA itd.).
Aplikacja pomaga poznawać litery dzieciom w wieku przedszkolnym. Wymowę opracowano tak, by odpowiadała rzeczywistej wymowie liter w słowie – a więc na przykład słowa „jeż“ nie literujemy (jot-e-ż), tylko (j-e-ż).
Przy pracy ze słowami konieczne było wprowadzenie głosek, odpowiadających np dwuznakom, które oczywiście samodzielnie nie występują w alfabecie (CZ, CH, SZ itp.). Był to warunek zagwarantowania właściwego przebiegu nauki.