iTaxi.pl Taksówki w Warszawie i Wrocławiu wygodnie i szybko
Firma: iTaxi Wielkość: 5.45 MB Wersja: 1.1.5 Rodzaj aplikacji: Universal (iPhone / iPod Touch / iPad) |
Opis
iTaxi to pierwszy w Polsce system do zamawiania taksówek łączący bezpośrednio pasażera z taksówkarzem.
Usługa obecnie działa na terenie Warszawy, Wrocławia i Gdyni.
"Opracowywany przez nas system umożliwia bardziej osobiste i wygodne zamawianie taksówek przez smartfona w czasie krótszym niż 15 sekund. Wystarczy uruchomić aplikację, wskazać na mapie wybraną taksówkę i ją zamówić. iTaxi bezpośrednio przekazuje zlecenie od pasażera do wskazanego na mapie taksówkarza." – podkreślają twórcy iTaxi. Taksówkarz wyposażony w specjalnego smartfona z aplikacją odbiera, potwierdza i realizuje zlecenie. Zamawiający może śledzić na mapie lokalizację zamówionej taksówki.
Aplikacje posiadają wbudowane funkcje wyszukiwania odpowiednich taksówek, więc jeśli potrzebujemy fotelika dla dziecka lub musimy przewieźć chore zwierzę do weterynarza, zawężamy listę dostępnych taksówek do tych oferujących powyższe udogodnienia.
Kolejną zaletą systemu jest to, że obie aplikacje za pomocą systemu map wskazują pozycję taksówki oraz taksówkarza, prowadząc jednego do drugiego za rękę. Pasażer oczekując na przyjazd pojazdu również ma wgląd w jego bieżącą pozycję, co pozwala określić pozostały czas oczekiwania.
Dzięki wykorzystaniu narzędzi informatycznych, możliwe jest analizowanie dostępnych w nim danych w celu poprawienia poziomu jakości świadczonych usług. Użytkownicy mogą oceniać taksówkarzy, przeglądać i analizować historię przejazdów oraz oceniać i wybierać swoich ulubionych kierowców. System umożliwia również wskazywanie adresów przy użyciu intuicyjnej książki adresowej. W niedalekiej przyszłości system zostanie wzbogacony o dodatkowe formy płatności a także o rozwiązania dedykowane firmom, których pracownicy korzystają regularnie z tej formy transportu.
FAQ
P: Czym iTaxi różni się od podobnych aplikacji dostępnych na rynku?
O: Obecnie w Polsce funkcjonuje kilka aplikacji ułatwiających zamawianie taksówek. Ich funkcjonalność ogranicza się jednak do wskazania numeru telefonu do korporacji dostępnych w danym mieście. Innymi słowy są to książki adresowe z numerami korporacji. System iTaxi, dzięki wyposażeniu taksówkarzy w specjalne urządzenie (smartfon) oraz oprogramowanie, umożliwia zupełnie nowy sposób zamawiania taksówek w modelu peer-to-peer.
P: Czy iTaxi współpracuje z korporacjami?
O: System iTaxi przewidziany jest bezpośrednio dla taksówkarzy. Jesteśmy otwarci na współpracę z korporacjami. Pierwsze taksówki dostępne w systemie to taksówki właśnie z jednej z warszawskich korporacji, która wyraziła duże
zainteresowanie udziałem w systemie.
P: Czy to oznacza, że iTaxi funkcjonuje jako korporacja taksówkarska?
O: Nie. Taksówkarze mogą przyjmować zlecenia ze swojej macierzystej korporacji – tak jak dotychczas – za pomocą radia. Mogą również przyjmować zlecenia przez swój telefon lub z postojów. System iTaxi służy optymalizacji czasu pracy taksówkarza i zapobiega niepotrzebnym przestojom, które mogą dochodzić nawet do 2-3 godzin dziennie. Zlecenie przychodzące przez system iTaxi z prawnego punktu widzenia można porównać do zamówienia taksówki poprzez wybranie prywatnego numeru telefonu bezpośrednio do taksówkarza. System również optymalizuje pracę taksówkarza przekazując mu zlecenia z tzw. krótkim czasem dojazdu do pasażera.
P: Czy system będzie dostępny tylko w Warszawie?
O: System będzie początkowo dostępny w Warszawie, jako największym polskim rynku taksówek. Po udanych testach usługa zostanie uruchomiona również w kolejnych miastach.
P: Ile taksówek będzie dostępnych w systemie iTaxi?
O: W momencie startu systemu planujemy mieć w systemie ok. 300 taksówek. Do połowy 2012 roku ta liczba powinna wzrosnąć do 1 000 taksówek